ARRANGEMENTER

Vi har en del arrangementer i løpet av barnehageåret. Noen står barnehagen for og er for barn og ansatte, og av og til foreldre, og noen arrangementer er det FAU som er ansvarlig for, og er i hovedsak for barn og foreldre.

For barn og ansatte:

Luciafeiring:I Moerlia går de eldste barna i Luciatog og deler ut lussekatter. Det ender med en fellesamling der vi synger litt. Etterpå går de til Moer Sykehjem hvor de synger for beboerne der.

Nissefest: De som vil kler seg ut som smånisser, det fins gjerne både røde, blå og grå innslag. Vi har fellessamling hvor vi synger julesanger og går rundt juletret, og sannsynligvis stikker nissen innom i en travel førjulstid. Nissegrøt blir det også.

For barn, foreldre og ansatte:

FN-dagen: På FN-dagen inviteres foreldre til å komme til barnehagen hvor vi har kafe og kanskje en salgsutstilling, der pengene går til et godt formål.

Lysfest:En ettermiddag i slutten av november inviterer vi til lysfest i barnehagen. Det er fyr i bålhytta, lysene langs veggen tennes og bana synger julesanger. Veldig stemningsfullt! Det avsluttes med pepperkaker og gløgg.

Påskefrokost: Rett før påske inviteres barn og foreldre til frokost på avdelingene. Gult er temafarge, så det går i egg, gul paprika, aprikossyltetøy og andre gule saker!

Sommerfest: Hvert år har vi sommerfest/ avslutning i barnhagen vår. Dette er et samarbeid mellom FAU og personalet i barnehagen. På agendaen står masse god mat, underholdning, medaljeutdeling og til slutt kaffe og kaker. På sommerfesten er det også markering av de som slutter i barnehagen for å begynne på skolen til høsten.

For barn og foreldre:

Skogfest: På begynnelsen av barnehageåret inviterer FAU barn og foreldre til skogfest i Burumskogen. Det er en fin måte å bli kjent på!

Juletrefest: ingen skikkelig avrunding på jula uten en god gammeldags juletrefest. Nissen kommer også... Dette er det FAU som har ansvaret for.

17 mai feiring i barnehagen: Vi har eget arrangement i barnehagen etter at barnetoget er avsluttet på 17 mai. FAU sørger for pynting, servering og et tradisjonelt 17 mai arrangement med leker for barna. Det er et veldig populært arrangement og vi er ute når været tillater det. Alle er velkommen og her har vi med alt fra oldemor til tanter og storesøsken.

Og bare for foreldre:

Mammakveld: Det sosiale i barnehagen er viktig. Og ikke minst viktig at forelde har kontakt utover de korte "hei og hvordan har du det?" kommentarer i garderobe ved henting og levering. Stor stemning når mange mammaer møtes på Stasjonen i Ås. Dette gjentar vi med suksess hvert år.

Pappakveld: Pappane i barnehagen har også lyst til å møtes for å bli bedre kjent. Det er stor stemning og hyggelig erfaringsutveksling på  Stasjonen i Ås.